Robotter

Jeg har åbnet en konto på Wise som er et pengeoverførselsfirma der konkurrerer med bankerne om at overføre penge til billigere gebyr end de horrible bankgebyrer.

Jeg åbnede kontoen på mit nyanskaffede taletidskort ‘s telefonnummer her i Thailand. Taletidskortet er åbnet for at kunne surfe online, når jeg ikke er på wifi. Det kostede 49 bath for telefonnummeret og 300 bath for 30 dages surf. Jeg oprettede taletidskortet i en 7 Eleven og viste pas. Ekspedienten var behjælpelig med at skifte og aktivere kortet, hvilket gik som en leg.

Da jeg åbner Wise-kontoen på mit nyanskaffede telefonnummer, får jeg via en SMS med en kode og da jeg så logger ind på Wise med den tilsendte kode, lander jeg på en eksisterende konto, hvorpå der står over 5000 kr.

Det vil jeg gerne protestere over og kontakter Wise’s kundecenter via Chat. Desværre er de bemandet med robotter, der vil stille mig videre til deres ekspert mod betaling af 1USD. Jeg vil altså ikke betale for at de har en sikkerhedsbrist. Og robotterne forstår ikke alvoren af den besked de får. Nå, det er så deres problem!

Tak for din interesse :-)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.