Hjemmesidetrafik

Hjemmesideoptimering – hvordan finder de dig?

Det er fint nok at lave hjemmesider og blogs. Men hvordan får man lige folk til at kigge forbi? Google udvider deres services hver eneste dag i denne tid. Et rigtigt godt værktøj er Google Analytics, hvor man kan oprette rapporter, der kan hjælpe dig med at analysere din site. Her kan du bl.a. få oplyst hvilke søgeord, der leder frem til dig. En rigtig smart ting er et verdenskort, som visuelt viser hvorfra i verden, ja ligefrem fra hvilken by dine besøgende kommer. Du får oplyst hvor mange unikke besøgende du har haft, men kan også se tilbagevendende besøgende. Der findes et lille plug-in til WordPress, som tillader at indsætte din Google-counter i en Widget, men det er bare en “blærerøvs-widget”. Man behøver den ikke for at bruge Google Analytics. 

Der findes også et begreb der hedder Afvisningsprocenten, den viser, hvor mange der smutter ud igen med det samme. Hvis man har en høj afvisningsprocent, skal man måske ind og se nærmere på, hvilke indgangssider de har brugt, eller hvilke søgeord de har brugt for at finde dig.

Et andet værktøj er denne lille +google-knap       der ved klik, giver mulighed for at dine besøgende kan tilføje din site til deres Google-startside. Så bliver nye indlæg skubbet over til brugeren, der ikke længere behøver aktivt at gå ind på din site, for at følge med i hvad der sker. Prøv den her på min site. Den ligger i sidepanelet. Du kan jo altid slette den igen, hvis du fortryder. 

Ønsker du denne knap kan du hente koden her.

Både Google Analytic og +Google-knappen er gratis at anvende og så er det på dansk.

Tak for din interesse :-)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.